O škole
Navigace
Publikováno: 13. 4. 2021 10:50
Autor: IS IS

Podle výzkumu VŠPJ navštěvují Vysočinu nejčastěji Češi středního věku

Typickým návštěvníkem Vysočiny je obyvatel České republiky středního věku, středoškolák s maturitou, který není v regionu poprvé a opakovaně se sem vrací. Vyplývá to z výsledků výzkumu, který pro organizaci Vysočina Tourism zrealizovala Katedra cestovního ruchu VŠPJ.

Typickým návštěvníkem Vysočiny je obyvatel České republiky středního věku, středoškolák s maturitou, který není v regionu poprvé a opakovaně se sem vrací. Vyplývá to z výsledků výzkumu, který pro organizaci Vysočina Tourism zrealizovala Katedra cestovního ruchu Vysoké školy polytechnické Jihlava.

Ilustrační foto: Aleš Motejl - archiv Vysočina Tourism

Katedra cestovního ruchu VŠPJ v letech 2019–2020 v rámci rozsáhlého marketingového výzkumu sbírala data o návštěvnosti Kraje Vysočina od více než 3 400 respondentů. Po jejich zpracování sestavila aktuální profil návštěvníka Vysočiny. Je jím obyvatel České republiky ve věku 35–49 let, který má minimálně středoškolské vzdělání s maturitou, přijíždí do destinace autem s partnerem, partnerkou nebo skupinou přátel za poznávací turistikou a sportem. Plánuje zde minimálně jednou přenocovat. Méně než pětina návštěvníků přijíždí i s dětmi, a to za poznáváním regionu, relaxací či návštěvou příbuzných a známých. Devět z deseti návštěvníků je spokojeno s kvalitou služeb v cestovním ruchu na Vysočině. Turisté Vysočinu vnímají jako bezpečnou destinaci se vstřícnými místními obyvateli, oceňují krásnou přírodu a památky, nespokojeni jsou s kvalitou vozovek, plynulostí dopravy a parkováním.

„Stejný výzkum dělala VŠPJ poprvé před pěti lety a ze srovnání vyplývá, že se prodloužila průměrná doba pobytu turistů v naší destinaci a snížil se podíl jednodenních návštěvníků. Zvedla se i průměrná jednodenní útrata turisty z 201–500 Kč na 501–1 000 Kč. A to je pro nás pozitivní zpráva,“ zhodnotil Tomáš Čihák, ředitel Vysočina Tourism, jenž je zadavatelem výzkumu. „Naopak je škoda, že se mezi návštěvníky Vysočiny snížil podíl rodin s dětmi, ale to se snažíme zlepšit. Zrovna letos cílíme s naší turistickou nabídkou právě na rodiny s dětmi, je to naše hlavní marketingové téma,“ dodal Čihák.

Výsledky výzkumu je nutno vnímat v souvislosti s loňskou nestandardní turistickou sezónou ovlivněnou nástupem pandemie koronaviru a přijatých restriktivních opatření, která zamíchala kartami v cestovním ruchu nejen na Vysočině.

(tisková zpráva Vysočina Tourism, p. o.)

Spojte se s námi

Vysoká škola polytechnická Jihlava
Tolstého 16
586 01 Jihlava

IČ: 71226401
DIČ: CZ71226401

Kontakt
Telefon: +420 567 141 111
Fax: +420 567 300 727
E-mail: vspj@vspj.cz
ID datové schránky: w9ej9jg

Kontaktní místo kanceláře rektora
Monika Jonášová
E-mail: monika.jonasova@vspj.cz

Studijní oddělení
Telefon: +420 567 141 181
E-mail: studijni@vspj.cz


Moment prosím...